A forráskód építőelemei
kriszo 2006.02.11. 00:19
Elképzelhető lenne több elemű rendszer is. Az egyszerűségre törekedve és nem utolsó sorban kevesebb munka érdekében egy két elemű rendszert szeretnék felvázolni:
1. függvény
|
2. halmaz
|
A forráskód felépítése
A kódot a bal felső sarokban levő halmaz indítja el. A kód olvasási iránya dél-keleti, és a kódot is ennek megfelelően kell megrajzolni.
Amennyiben a programnak több kiinduló halmaza is van, úgy azt párhuzamosan kell irányítani az eredeti szállal. A két halmaz egyenrangú, egyszerre is végrehajtódhat, több processzoron vagy több szálon.
Az első szál vége előtt a nyilat dél-nyugati irányba kell állítani. Amennyiben az első szál rövidebb, mint a második, a két szál megcserélendő.
Amennyiben nem lehet dél-nyugati irányba elmenni az ábrával, észak-kelet felé kell venni az irányt.
Egy lehetséges megvalósítás
A nézet menüből lehessen állítani. Egy rendszer akár több megjelenítést, ún. skin-t is kezelhet.
Két lehetőséget látok, kinek mi a megfelelőbb, választhat közülük.
1. elképzelés
Teljesen szabad szerkesztő felület akár egy rajzoló program esetében. A programozó dolga, hogy minden objektum a helyén legyen.
Megjelenítés algoritmusa
A nagyítás manuálisan állítható pl. jobb és bal egérgommbal kattintva a szerkesztő felületen
2. elképzelés
A megjelenítésbe közvetlenül ne legyen beleszólása a felhasználónak. Ő csak objektumokat hoz létre, és parancsokkal, megfelelő kattintásokkal lehet befolyásolni, milyen nézetből vizsgálja a forráskódot.
Megjelenítés algoritmusa
Alapértelmezésben a teljes forráskód látszik, ill., ki lehet jelölni egy részt, ami után már csak a kijelölés látszik, vagyis nagyobbnak látszanak az objektumok.
A kijelölt, nem teljes rész határain kis linkek vannak, amire kattintva a következő objektum válik láthatóvá, a nagyítás csökken. Az objektumok pozícionálása a köré írt téglalap középre helyezésével történik. Az objektumok méretezése mindig a lehető legnagyobb megjelenítést adja a margók figyelembevételével.
Jövőbeli elképzelések
Az eredeti elképzelés szerint a forráskód 3 dimenziós lenne, amolyan VRML- hez hasonló térbeli alakzat. Később majd ennek a leprogramozásáról is szó lehet, de majd csak akkor, ha ha a jelenlegi verziók már elfogadható szinten működnek. Egy jó megjelenítés és navigálás mellett áttekinthetőbb a kód, mint síkban, de mindenképpen tömörebb (pl. egy halmazból több kapcsolat is kiindulhat, mint a síkbeli megvalósítással max. 3)
|